Daly BMS - 48V 15A Układ zabezpieczający akumulator
Opis
Daly - 13S15A Common Port to układ zarządzania baterią, który został zaprojektowany do monitorowania i kontrolowania akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 48V (13S). Ten konkretny model ma maksymalną wydajność rozładowania wynoszącą 15 amperów, co czyni go odpowiednim dla wielu zastosowań, w których potrzebna jest kontrola i ochrona baterii.
Zarządzanie napięciem:
13S 15A jest zaprogramowany do monitorowania napięcia na każdym z 13 ogniw litowo-jonowych w akumulatorze. To pozwala na równomierne rozładowywanie i ładowanie ogniw, co zwiększa trwałość baterii.
Obudowa służąca za radiator:
BMS 13S 15A Common Port jest wyposażony w specjalnie zaprojektowaną obudowę, która pełni rolę radiatora. Ta obudowa wykonana z materiałów przewodzących ciepło, takich jak aluminium lub miedź, została umieszczona w układzie w celu efektywnego odprowadzania ciepła wydzielającego się podczas pracy układu. Radiator w formie obudowy zapewnia lepsze rozpraszanie ciepła, co chroni układ BMS przed nadmiernym przegrzewaniem, a co za tym idzie, przed uszkodzeniem. Dzięki temu konstrukcja BMS utrzymuje stabilną temperaturę pracy, co przyczynia się do dłuższego okresu eksploatacji i niezawodności całego systemu akumulatora litowo-jonowego.
Zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem:
BMS chroni akumulator przed nadmiernym rozładowaniem poprzez wyłączanie zasilania, gdy napięcie ogniw spadnie poniżej bezpiecznego poziomu.
Zabezpieczenie przed przeładowaniem:
Układ monitoruje również proces ładowania i wyłącza ładowanie, gdy napięcie osiągnie maksymalny poziom, co zapobiega przegrzewaniu i uszkodzeniom ogniw.
Balansowanie ogniw:
BMS posiada funkcję balansowania, która pomaga wyrównać poziomy naładowania każdego z ogniw w pakiecie, co poprawia ogólną wydajność akumulatora.
Ochrona przed zwarciami:
Układ BMS jest wyposażony w zabezpieczenie przed zwarciami, co pomaga uniknąć uszkodzeń akumulatora w przypadku krótkotrwałego zwarcia.
Zastosowania:
BMS 13S 15A Common Port jest często stosowany w elektrycznych rowerach, hulajnogach, skuterach oraz innych urządzeniach zasilanych bateriami litowo-jonowymi. Zapewnia nie tylko bezpieczne ładowanie i rozładowywanie, ale także przedłuża żywotność akumulatora, co jest kluczowe w przypadku urządzeń mobilnych. Przed zakupem i instalacją BMS, zawsze należy zapoznać się z dokumentacją producenta oraz upewnić się, że jest on kompatybilny z konkretnym rodzajem akumulatora i zastosowaniem, do którego będzie używany.
Instrukcja podłączenia BMS
- Podłącz przewód B- wychodzący z BMS do bieguna minusowego pakietu
- Cienki czarny przewód przylutuj do bieguna minusowego pierwszej celi pakietu.
- Cienkie czerwone przewody zaczynając od B1 na B13 kończąc przylutuj do biegunów dodatnich kolejnych cel.
- Sprawdź napięcia we wtyczce balancera, powinny być takie same.
- Podepnij wtyczkę balancera do układu BMS
- Po ukończeniu lutowania sprawdź, czy napięcie na pinach B+ i B- jest takie samo jak na pinach P+ i P-
- Jeżeli napięcia są zgodne, BMS został zamontowany prawidłowo.
Parametry: